Een Keyword Inventory draagt bij aan de ultieme content

keyword-inventory

KEYWORD INVENTORY

Meer zien?
Bekijk onze producten

 

Ga naar ons portfolio >

4 voordelen van de
keyword inventory

  • Content vanuit de data
  • Content vanuit behoefte
  • Content vanuit doelgroep
  • Content vanuit relevantie
Bekijk de case >

Communicatiemiddelen
voor online en in print

  • Animaties
  • Infographics
  • Platforms
  • Magazines
Download onze dienstenkaart >

4 redenen voor content
op basis van big data

  • Geloofwaardig
  • Feitelijk
  • Inhoudelijk
  • Effectief
Vraag een demo aan >
keyword-inventory-4
keyword-inventory4

Hoe bereik ik mijn doelgroep online?

CONTENT OP BASIS VAN ZOEKGEDRAG

Waar is mijn doelgroep echt naar op zoek? En hoe zorg ik dat mijn aanbod daarop aansluit? Veel bedrijven kampen met die vraag. RedactiePartners heeft een effectieve tool om daar achter te komen, de Keyword Inventory.

Met de Keyword Inventory kunnen we binnen een specifiek domein alle zoekopdrachten van Google uitlezen. Zo zien we per zoekwoord precies hoe een doelgroep zoekt, via welke woorden men zoekt (waarom men zoekt) en wanneer er naar het woord is gezocht. Op basis van die cruciale zoekwoorden maken wij vervolgens effectieve content.

Keyword inventory: harde data
Met effectieve content bedoelen we teksten, animaties en video’s, die zijn gemaakt vanuit de specifieke behoefte van de doelgroep. Het is niet langer content op basis van aannames en inschattingen. Maar content op basis van harde data. Het is content waaraan – zo blijkt uit de zoekopdracht binnen Google – daadwerkelijk behoefte is, content waarnaar in praktijk echt wordt gezocht en dus content die de vragen van specifiek deze doelgroep beantwoordt.

Case: melk
We passen deze tool toe op allerlei vraagstukken, voor diverse klanten. Een heldere case is die van de Nederlandse Zuivel Organisatie. Zij ziet het als haar taak om consumenten heldere en betrouwbare informatie te bieden over melk. Maar die boodschap werd online niet gehoord. Wie online naar de gezondheidseffecten van melk zoekt, wordt namelijk vooral geconfronteerd met allerlei negatieve verhalen. Zonder uitzondering gebaseerd op ongefundeerde uitspraken en verkeerde interpretaties van wetenschappelijk onderzoek.

Relevante informatie
Om toch de heldere en betrouwbare boodschap van de Nederlandse Zuivel Organisatie uit te dragen, bedachten wij een onafhankelijk online platform – The Daily Milk – waarop content verschijnt die letterlijk vragen beantwoordt waarnaar de doelgroep zoekt.

Top 3 positie
De content van dit platform wordt ingevuld op basis van de meest gebruikte zoekopdrachten rondom het woord ‘melk’. Op deze manier is het platform uiterst relevant. Het heeft dan ook in minder dan twaalf maanden – op specifieke zoektermen – een top 3 positie binnen SEO bereikt. Daar waar het eerst nog niet in de eerste duizend zoekresultaten van Google voorkwam.