Een contentstrategie brengt doelgroepen in beweging

CC_hoofdbeeld_cs_v2

Clifford Chance

IC_beeld

Strategie

greenzine_beeld

Greenzine

pwc-beeldje

PWC

Content Strategie:
Het resultaat zien?

 

Ga naar ons portfolio >

In 10 stappen naar
content strategie

  • Identificeer
  • Creëer
  • Distribueer
  • Evalueer
Lees hier het hele verhaal >

Bekijk onze animatie
over content strategie

  • Succescase Stibat
  • Doelen & cijfers
  • > 45.000 fans
  • Return on content
Businesscase: Greenzine >

Wij helpen u graag met
uw content strategie

  • Advies & realisatie
  • Via Storytelling
  • Online & offline
  • Bewezen succesvol
Vrijblijvend kopje koffie doen?
strategie-devices_v3

Content Strategie

RedactiePartners adviseert bedrijven bij het bedenken en uitrollen van een effectieve content strategie. Deze bestaat uit een offline strategie en een online strategie.

De eerste stap bij content strategie is altijd een inventarisatie: Wat willen we bereiken? Wie willen we bereiken? Welke content hebben we daarvoor nodig? Hoe zetten we die content in? Met welke mensen en middelen doen we dat?

Vooraf een helder doel en een afgebakende doelgroep bepalen, is cruciaal voor het succesvol uitrollen van een content strategie. Na de inventarisatie wordt snel duidelijk of we gaan werken met een louter online strategie, een offline strategie of een combinatie daarvan.

Hebt u hulp nodig bij uw content strategie? We komen graag eens praten.

Uw naam

Uw email

Uw telefoonnummer

Uw bericht

Please leave this field empty.

tdm-devices_v3

Online Strategie

Veel bedrijven worstelen specifiek met de uitrol van een online strategie. Dat is logisch, gezien het snel groeiende scala aan middelen. Bij een online strategie is dan ook specifieke kennis nodig over online activatie van doelgroepen, search engine optimization (SEO), storytelling en contentmarketing.

Niet zelden ook wil de afdeling marketingcommunicatie net iets meer dan de interne IT-afdeling kan bieden. RedactiePartners biedt dan de oplossing. Met een eigen online team (webbouwers, IT’ers, programmeurs) vangen we bijna ieder technisch vraagstuk op. Of het nu gaat om de bouw van een website, online platform, online rapportages of social media integratie.

Wij hebben veel ervaring met het uitrollen van een online strategie. Van idee tot en met realisatie en activatie. Voorbeelden hiervan zijn Greenzine voor Stichting Batterijen (Stibat) en The Daily Milk voor de Nederlandse Zuivel Organisatie.

Bekijk de case Greenzine
Online-platform-21

Content Beheer

Om volledig controle te houden op de content strategie maken wij gebruik van een online platform. Daarop wordt alle content geproduceerd, gedistribueerd, geanalyseerd en verbeterd.

Een online platform biedt veel voordelen. Het zorgt voor één centrale plek waarop mensen, middelen en content samenkomen. Alle informatie – content en campagnes – wordt ook vanuit die plek doorgestuurd naar website, Twitter, Facebook, LinkedIn, archief, dossiers, etc.

Met dit platform beschikt u over uw eigen content management systeem en heeft u volledige grip op uw paid, owned en earned media. Het is op deze manier eenvoudig om de doelgroep te segmenteren en activeren. Ieder onderdeel van de content – domein, dossier en zelfs artikel – is te beheren en activeren.

Meer weten? Kijkt u dan ook eens op Online Platform

of drink een kop koffie met ons!

[]
1 Step 1
Uw naam
0 /
Uw email
0 /
Uw telefoonnummer
0 /
Uw bericht
0 /
Previous
Next