geen publiek wel bereik

Gevalletje geen publiek, wel bereik

Als merken succesvol willen communiceren, roepen we altijd enthousiast ‘Ken je doel en doelgroep!’ Maar ons credo gaat niet altijd op. Het gevalletje ‘geen publiek, wel bereik’ van de Italiaanse toneelspeler Giovanni Mongiano zagen we even niet aankomen.

Lees meer

Interactieve Infographic Schepen

Big data + interactieve infographic = big impact

Van je sokken tot je oordopjes, vrijwel alles wat je bezit heeft een wereldreis achter de rug. Het komt per vrachtschip uit alle hoeken van de wereld. Tienduizenden schepen, duizenden routes, een zee van big data. Hoe je dat inzichtelijk maakt? Met een interactieve infographic.

Lees meer

online jaarverslag fdmg 2016

Online jaarverslag: zware kost wordt lichte lunch

Van pak papier naar sprankelend data dashboard. In de digitale transitie van FD Mediagroep ging in 2015 het gedrukte jaarverslag overboord. Deze week presenteerde het mediabedrijf de cijfers van 2016 wederom in een licht verteerbaar online jaarverslag.

Lees meer

NYT data-visualisatie

166 jaar voorpaginanieuws in 55 seconden

Als je van data, video, kranten en geschiedenis houdt, dan is onderstaande video van Josh Begley een must see. De Amerikaan visualiseerde de evolutie van The New York Times-voorpagina tussen 1851 en nu. Een timeline van 166 jaar in 55 seconden.

Lees meer

taal politiek

Politiek: Taal is zeg maar niet echt ons ding

Politiek en heldere taal; het blijft een ongelukkig huwelijk. Net als vier jaar geleden grossieren de verkiezingsprogramma’s in onbegrijpelijke zinnen. Daarmee zetten partijen een deel van hun doelgroep buitenspel.

Lees meer

storytelling chipszakken

Storytelling met chipszakken

Rijden met drank op is altijd een slecht idee. Iedereen weet het, maar de boodschap blijft niet bij iedereen hangen. In Amerika gooien ze daarom een nieuw wapen in de strijd: storytelling met chipszakken.

Lees meer

chatbots zijn hot

Data voor dialogen: de chatbot is hot

Persoonlijke communicatie en interactie met klanten is al een tijdje dé marketingtrend. Maar wat als je honderden klanten hebt of duizenden ‘persoonlijke’ dialogen tegelijk moet voeren? Dan laat je de band tussen mens en merk over aan gerobotiseerde messaging apps (‘chatbots’) op basis van data en slimme software.

Lees meer